Nazwa kierunku: technik reklamy
Cykl edukacji: 5 lat
Egzaminy: egzaminy potwierdzające 2 kwalifikacje w zawodzie, egzamin maturalny.
Uzyskane wykształcenie: tytuł technika reklamy.
Kwalifikacje uzyskiwane podczas kształcenia:
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
- PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
O kierunku:
Tutaj nauczysz się opracowywania koncepcji wizualizacji projektów graficznych na potrzeby komunikacji marketingowej online i offline; tworzenia materiałów video; kreowania pomysłów na reklamy; obsługi programów graficznych; wykonywania sesji zdjęciowych z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu. Tutaj poznasz podstawy marketingu, ekonomii, psychologii reklamy, etyki, public relations, fotografii cyfrowej. Będziesz miał szansę poznać bliżej świat reklamy i narzędzia, które kreują zachowania konsumentów całego świata!
Technik reklamy, ze względu na swoją wszechstronność, współpracuje z wieloma specjalistami z różnych dziedzin i zawodów, m.in. filmowcami, muzykami, plastykami, reżyserami, badaczami rynku oraz jest coraz bardziej poszukiwany, chociażby ze względu na konieczność istnienia w świecie wirtualnym!
Czego od Ciebie oczekujemy?
- wrażliwości estetycznej
- kreatywności (artystyczna dusza – ze zmysłem plastycznym)
- zainteresowania nowymi mediami, grafiką komputerową, fotografią oraz filmem
- twórczości, sumienności, zaangażowania
- chęci uczenia się nowych umiejętności
- zainteresowania takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia
- łatwości nawiązywania kontaktów
Przedmioty zawodowe: przedmioty związane z grafiką komputerową (projektowanie i wykonywanie reklam), fotografią, tworzeniem materiałów video, technikami poligraficznymi, językiem angielskim, ekonomią, organizacją przedsiębiorstwa, marketingiem, public relations, psychologią reklamy, prawem, etyką i kulturą zawodową, rysunkiem i liternictwem, historią sztuki i reklamy.
Zawody związane z tym kierunkiem: specjalista ds. social media, specjalista ds. marketingu, projektant grafiki (art designer), grafik kreatywny, fotograf, operator kamery, operator dźwięku, oświetleniowiec, scenarzysta, copywriter, pracownik działu kreatywnego, pracownik działu planowania publikacji, pracownik działu promocji.