W ramach projektu „Mazowsze — stypendia dla uczniów szkół zawodowych” postanowiłam kształcić się w kierunku dietetyki. Jednym z moich planów było odbycie kursów poszerzających moją wiedzę.

Pod okiem dietetyka prowadzącego zgłębiałam wiedzę na temat różnych aspektów dietetyki i psychodietetyki. Uczyłam się sporządzać jadłospisy dla osób zdrowych i wymagających specjalnych diet. Poznawałam techniki rozmów, motywowania i zwalczania stresu u pacjentów. W trakcie trwania kursu, oprócz zrobienia kilkudziesięciu jadłospisów, tworzyłam ulotki, poradniki i dawałam wskazówki dotyczące zdrowego żywienia i stylu życia.

Dzięki zaangażowaniu, każdą sesję zaliczyłam z wynikiem bardzo dobrym. Tym samym zdobyłam dyplom i certyfikat honorowany w Polsce i krajach Unii Europejskiej, które poza potwierdzenia wiedzy, nadały mi tytuł dietetyka i psychodietetyka. Uzyskałam uprawnienia do wykonywania tegoż zawodu bądź założenia własnej działalności w tym zakresie.

Kurs dietetyki I stopnia obejmował:

- podstawy żywienia człowieka; przemiana materii, wydatek energetyczny, omówienie diet, żywność funkcjonalna, planowanie jadłospisów.

- metody oceny stanu; postępowanie dietetyczne w wybranych chorobach przewodu pokarmowego i układu krążenia, postępowanie dietetyczne w otyłości i cukrzycy.

- żywienie osób aktywnie uprawiających sport; dietetyka sportowa, żywienie osób starszych.

- żywienie kobiet w ciąży, karmiących i dzieci.

- edukacja żywieniowa, praktyka w indywidualnym poradnictwie żywieniowym.

Kurs dietetyki II stopnia obejmował:

- anatomia i fizjologia człowieka; funkcjonowanie poszczególnych układów i narządów, z naciskiem na układ pokarmowy.

- wegetarianizm i jego odmiany; planowanie jadłospisów.

- żywienie w chorobach tarczycy.

- postępowanie dietetyczne w niedożywieniu.

- alergie i nietolerancje pokarmowe.

Kurs dietetyki III stopnia obejmował:

- fitoterapia; działanie wybranych ziół na organizm człowieka.

- leczenie żywieniowe w grzybicy ogólnoustrojowej candida albicans.

- dietetyka we wspomaganiu leczenia niepłodności męskiej i żeńskiej.

- diagnostyka laboratoryjna w pracy dietetyka.

- profilaktyka nowotworowa; terapie żywieniowe wspomagające leczenie chorób nowotworowych.

Kurs psychodietetyki obejmował:

- wstęp do psychodietetyki; psychologia jako nauka, komunikacja interpersonalna, rozmowa z pacjentem, techniki aktywnego słuchania pacjenta, rozmowa z dzieckiem, aranżacja miejsca pracy, relacja lekarz-pacjent.

- motywacja; czynniki pozytywnie wpływające na motywację, wzmacnianie motywacji u pacjenta, wskazówki w pracy z pacjentem otyłym, motywacja w żywieniu dzieci.

- stres; biologia i typy stresu, kortyzol, stresory, objawy i skutki stresu, radzenie sobie ze stresem, sposoby redukcji napięcia, stres u osób otyłych.

- dojrzewanie; krytyczny moment w życiu człowieka, zaburzenia odżywiania: anoreksja, bulimia, ortoreksja, jedzenie kompulsywne, syndrom nocnego jedzenia — objawy, leczenie, czynniki sprzyjające rozwojowi zaburzeń odżywiania, zaburzenia odżywiania a praca dietetyka, ośrodki leczenia zaburzeń odżywiania w Polsce.

- problemy osób otyłych, systematyczność i wytrwałość podczas procesu odchudzania, błędne schematy i przekonania na temat jedzenia, rozmowa i mobilizacja dziecka w gabinecie dietetyka.

                                                                                                 Klaudia Kempczyńska - stypendystka

Choroby dietozależne - prezentacja:

Ps. Kliknij w zdjęcie, aby wyświetlić je w całości :)

Choroby_dietozależne-1-1-1
Choroby_dietozależne-1-1-2
Choroby_dietozależne-1-1-3
Choroby_dietozależne-1-1-4
Choroby_dietozależne-1-1-5
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5