2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Autyzm uważany jest za najpoważniejsze i obecnie najczęściej diagnozowane zaburzenie rozwojowe wśród dzieci. Współczesne klasyfikacje diagnostyczne do osiowych objawów spektrum autyzmu zaliczają zaburzenia w rozwoju języka oraz komunikacji, trudności występujące w interakcjach społecznych oraz sztywne i ograniczone wzorce zachowania, zainteresowań i aktywności. Autyzm prowadzi do deficytów w licznych sferach funkcjonowania: umiejętności językowych, zabawy, rozwoju poznawczego, funkcjonowania społecznego, zdolności adaptacyjnych, co prowadzi do stopniowego odstawania dziecka z autyzmem od grupy rówieśników. Ze względu na odmiennie funkcjonujący układ nerwowy, proces uczenia dzieci z autyzmem przebiega inaczej niż u dzieci typowo rozwijających się.
Warto podkreślić, że autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, a nie chorobą, którą można wyleczyć albo z której się wyrasta. Zaburzeniem, które charakteryzuje się różnymi trudnościami w codziennym funkcjonowaniu i mimo określenia „rozwojowe” towarzyszy w większym lub mniejszym zakresie (w zależności od terapii i ciężkiej pracy najbliższego otoczenia) przez całe życie.
Z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu Fundacja JiM zorganizowała kampanię edukacyjną „Polska na niebiesko”. Również nasza szkoła wzięła udział w tym wydarzeniu, czego potwierdzeniem są zdjęcia.
Akcję „na odległość” zorganizowały nauczycielki Aleksandra Czyżewska i Renata Prus-Nalewajk, ze wsparciem pani Ewy Mazurkiewicz- psychologa.
Ps. Kliknij w zdjęcie, aby obejrzeć je w całości :)