21 marca br. w pierwszy dzień wiosny zamiast na przysłowiowe wagary udaliśmy się na wycieczkę przedmiotową do Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka w Warszawie. Naszą wizytę po nowoczesnym muzeum rozpoczęliśmy od spotkania z pieniądzem. Cała interaktywna placówka edukacyjno-wystawiennicza liczy ponad 2000 m² powierzchni i podzielona jest na 16 modułów tematycznych. Pani przewodnik pomogła nam zwiedzić Centrum Pieniądza.  Poznaliśmy początki bankowości i specyfikę różnych typów banków, rolę i zadania banku centralnego, badaliśmy autentyczność banknotów. Byliśmy w imitacji skarbca, gdzie znajdowały się skrytki na wartościowe przedmioty. Każdy uczestnik mógł chociaż przez chwilę stać się milionerem i podnieść sztabkę złota o wartości ponad 2 mln złotych ważącą 12,5 kg. Poznaliśmy proces produkcji pieniędzy. Centrum to swoisty wehikuł czasu, którym można dotrzeć do kluczowych miejsc związanych z historią pieniądza.

Miłym uzupełnieniem wycieczki był spacer po Starówce z przewodnikiem, który okazał się  żywym spotkaniem z historią! Nasz szlak wiódł m. in. przez Zamek Królewski (projekcje filmów), ul. Świętojańską, Katedrę św. Jana, Kanonie, Rynek Starego Miasta, mury miejskie, najwęższą kamienicę w Warszawie; najkrótszą ulicę w Warszawie; pomniki: Małego Powstańca i Szewca Jana Kilińskiego. Podziwialiśmy architekturę starej Warszawy odbudowanej po  zniszczeniach wojennych.

Wycieczka była kolejnym zrealizowanym zadaniem projektu TIK w nauczaniu matematyki,  w ramach którego młodzież Zespołu Szkół im. Bolesława Prusa miał odnaleźć sens edukacji matematycznej i związek matematyki z życiem codziennym. Bankowość  i architektura nie istniałaby bez cyfr, obliczeń, o czym uczestnicy wycieczki już wiedzą.    

W wycieczce uczestniczyli uczniowie klas: I K, I TOR/TUF, II K, pod opieką pani Grażyna Sitek i pani Elżbieta Błaszczyk.