W ramach obchodów Dnia Nowych Technologii w Edukacji -ogłoszonego już po raz drugi przez MEN- w kl. II TOR odbyła się lekcja języka angielskiego, której temat brzmiał „Atrakcje turystyczne-  ćwiczenia leksykalne z użyciem technologii informacyjnej i multimedialnej”.

W zajęciach oprócz uczniów klasy drugiej wzięły udział: pani Dorota Orłowska – dyrektor szkoły, członkinie zespołu języków obcych – panie: Michalina Kacprzycka, Katarzyna Mierzejewska, Marianna Paliszewska oraz wychowawczyni klasy II TOR pani Hanna Trojgo.  Lekcję przeprowadziła pani Barbara Smutkiewicz. Klasa poznawała słownictwo oraz ćwiczyła umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz redagowania własnych wypowiedzi ustnych poprzez pracę w grupach i zespołach oraz indywidualnie wykorzystując dostępne w pracowni multimedialne środki dydaktyczne. Uczniowie używali aplikacji Learning Apps, internetowych ćwiczeń leksykalnych o nazwie Quizlets udostępnianych przez wydawnictwo Pearson oraz korzystali z prezentacji PowerPoint.  W czasie zajęć rozwijane były kompetencje kluczowe: kreatywność,  praca w grupach i współpraca, odpowiedzialność, zarządzanie czasem, samodzielne wykorzystywanie źródeł wiedzy, kompetencje informatyczne i wiele innych. Dodatkowym efektem lekcji jest zadana uczniom praca domowa dotycząca samodzielnego wykonania prezentacji w programie PowerPoint na temat atrakcji turystycznych Ukrainy- ojczystego kraju trzech uczniów klasy II TOR, którzy będą kierować pracą swoich grup i dostarczać kolegom niezbędnych  informacji, uzupełniając dostępną wiedzę książkową, czy zawartą w Internecie. 

Nowoczesne narzędzia IT w edukacji dają możliwość uczenia się i utrwalania wiedzy w sposób przyjemny, kreatywny, a co najważniejsze umożliwiają uczniom zdobywanie wiedzy również samodzielnie. Lekcja miała na celu wymianę doświadczeń wśród nauczycieli, ale również uświadomienie uczniom, jak istotne w procesie przekazywania i zdobywania wiedzy jest korzystanie z multimedialnych i informacyjnych technik powszechnie dziś dostępnych w dziedzinie języków obcych. 

                                                                                                                                                    B. S.

DSC08875
DSC08878
DSC08881
DSC08892
DSC08893
DSC08894
DSC08896
DSC08897
DSC08898
DSC08902
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10