17 czerwca 2014 r. z inicjatywy p. Aleksandry Czyżewskiej odbyła się wycieczka zawodoznawcza do domu postprodukcyjnego Chimney Poland w Warszawie. Uczestniczyli w niej uczniowie klasy drugiej kształcący się w zawodzie technik organizacji reklamy.
Chimney Poland to dom postprodukcyjny, wyspecjalizowany w cyfrowej obróbce obrazu oraz efektach specjalnych na potrzeby produkcji fabularnych i reklamowych. Firma pojawiła się na polskim rynku w 1998 roku i jest częścią szwedzkiej grupy mającej swoje oddziały w Sztokholmie, Berlinie, Kopenhadze oraz Kijowie. Chimney Poland oferuje kompleksową postprodukcję obrazu w rozdzielczości 4K, 2K, HD, PAL i RED_R3D. Zapewnia wszystkie serwisy pod jednym dachem: skanowanie 4K, 2K, HD, transfer na telekinie HD i SD, zaawansowaną korekcję barwną, montaż offline, compositing i efekty specjalne, animacje komputerowe, grafikę 3D, rekonstrukcję cyfrową, postprodukcję plików R3D z kamery RED One, naświetlanie, mastering do kina cyfrowego (kopie i generowanie kluczy), napisy początkowe i końcowe, czołówki filmów oraz konsultacje technologiczne.
Firma zajmuje się przede wszystkim postprodukcją filmów reklamowych do TV. Chimney wykonuje kompleksową postprodukcję reklam dla takich dużych klientów korporacyjnych jak: Orange, Danone, US Pharmacia, Nestle, Polkomtel S.A, Winiary czy Żywiec. Rocznie pracuje nad około 150-200 produkcjami reklamowymi o różnym stopniu trudności, wśród prac znajdują się także adaptacje zagranicznych reklam oraz przygotowanie reklam do kina.
Postprodukcja filmów fabularnych jest drugim filarem firmowej działalności. W 2002 roku Chimney wprowadził na polski rynek nowy proces postprodukcji filmów fabularnych tzw.: Digital Intermediate. Aktualnie ma na koncie już ponad 70 filmów wykonanych w tej technologii.
Chimney jest autorem pierwszej w Europie postprodukcji w rozdzielczości 4K – filmu „Katyń” (reż. Andrzej Wajda, zdj. Paweł Edelman, 2007 r.) W 2008 roku firma zaczęła także pracować nad cyfrową rekonstrukcją obrazu. Chimney jako pierwszy dom postprodukcyjny w Polsce wykonał rekonstrukcję cyfrową filmu „Sanatorium pod klepsydrą” (reż. Wojciech Has, zdj. Witold Sobociński, 1973 r.). Cyfrowej rekonstrukcji w wysokiej rozdzielczości zakończonej przygotowaniem mastera cyfrowego poddane zostały już ponad 30 filmów m.in.: „Rękopis znaleziony w Saragossie”, „Wesele”, „Constans”, „Do widzenia do jutra”, „Jowita”, „Niewinni czarodzieje”, „Eroica”, „Ziemia obiecana”, „Barwy ochronne”, „Życie rodzinne”, „Noce i dnie”, „Przypadek”, „Rejs” czy „ Wodzirej”.
Uczniowie Prusa, dzięki uprzejmości Chimney Poland, mogli poznać specyfikę pracy w branży reklamowo-filmowej. Swój czas poświęcili im specjaliści:
Sebastian Lipiński - specjalista Digital Intermediate,
Wiktor Sasim – kolorysta,
Jarosław Gawroński - Digital Restoration Artist - czyli specjalista rekonstrukcji cyfrowej,
Marcin Drabiński - szef działu 3D i Supervisor VFX (czyli efektów specjalnych),
Hanna Sawicka - Office Manager.
Serdecznie dziękujemy za cenną lekcję zawodoznawczą!
|