Technikum nr 2

Kierunki kształcenia w roku szk. 2018/2019:
Technik żywienia i usług gastronomicznych - dietetyka, Technik organizacji reklamy - fotografia cyfrowa, Technik usług fryzjerskich - wizaż, Technik budownictwa - klasa patronacka firmy Budomur

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2

Kierunki kształcenia w roku szk.  2018/2019: Fryzjer, Mechanik pojazdów samochodowych,Blacharz samochodowy, Monter sieci instalacji i urządzeń sanitarnych, Piekarz, Sprzedawca, Lakiernik, Elektryk, Murarz-tynkarz, Stolarz, Mechanik - operator pojazdów i maszyn rolniczych, Kucharz - barman (n...

  • Technikum nr 2

  • Branżowa Szkoła I stopnia nr 2

15 marca przypada Światowy Dzień Konsumenta, z tej okazji w naszej szkole zorganizowano spotkanie z Powiatowym rzecznikiem Praw Konsumenta oraz IV Szkolny Konkurs Wiedzy Konsumenckiej.

Dnia 13 marca 2014 r. odbyło się w naszej szkole spotkanie z Panią Longiną Liszewską - Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie z klasy I i II w zawodzie technik organizacji reklamy, oraz klasy II w zawodzie technik handlowiec. Celem spotkania było poszerzenie wiedzy na temat praw konsumenta. Uczniowie uzyskali informacje o prawnych uwarunkowaniach sprzedaży konsumenckiej, głównych zadaniach instytucji stojących na straży przestrzegania praw konsumenta. Pani Rzecznik wyjaśniła procedurę i terminy składania reklamacji, jak również różnicę pomiędzy gwarancją a niezgodnością towaru z umową. Omówiła również problemy wynikające z zawierania umów na odległość i poza lokalem jak i możliwości zwrotu przecenionego towaru.

Uczniowie zdobytą wiedzę wykorzystali podczas IV Szkolnego Konkursu Wiedzy Konsumenckiej, który odbył się 14 marca. W konkursie wzięło udział 21 uczniów Zespołu Szkół im. B. Prusa w Pułtusku. Celem Konkursu było propagowanie wiedzy konsumenckiej wśród młodzieży i zachęcanie jej do zdobywania praktycznych umiejętności z tego zakresu. Uczestnicy konkursu musieli odpowiedzieć na 20 pytań testowych oraz 5 pytań otwartych związanych między innymi z tym, w jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację; czego i w jakim okresie może żądać konsument w przypadku niezgodności towaru z umową; jakie informacje powinna zawierać gwarancja, w jaki sposób następuje udzielenie gwarancji, jakie organizacje czuwają nad ochroną praw konsumenta.

I miejsce zajęła Marta Szymańska z klasy II TOR

II miejsce zajęła Natalia Podlaska z klasy II TOR

III miejsce zajął Piotr Malinowski z klasy II TŻ/TH

Zwycięska trójka otrzyma pamiątkowe dyplomy oraz upominki rzeczowe.

Dziękujemy Pani Longinie Liszewskiej - Powiatowemu Rzecznikowi Praw Konsumenta za przeprowadzenie prelekcji na temat praw konsumenta.

Szkolny Dzień Konsumenta zorganizowały nauczycielki przedmiotów zawodowych: Agnieszka Dyl i Jolanta Jadaś.




Poprawiony: poniedziałek, 17 marca 2014 10:02
 
 
<<  Września 2024  >>
 Pn  Wt  Śr  Cz  Pt  So  N 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

projekty_unijne

 Szkola_bez_przemocy

  leonardo