REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Profesjonalny pracownik gastronomii”
§ 1 Przedmiot Regulaminu
1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji Uczestników projektu pt. „Profesjonalny pracownik gastronomii” w ramach POKL.09.02.00-14-076/10 nazywanych dalej „Uczestnikami” oraz zasady ich uczestnictwa w wyżej wymienionym projekcie zwanym dalej „Projektem”
§2 Informacje o projekcie 1. Projekt realizowany jest przez Zespół Szkół im. B. Prusa w Pułtusku, w ramach Programu Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działania 9.2 „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego” w okresie od 31 sierpnia 2011 r. do 31 lipca 2013 r. na podstawie umowy zawartej między Województwem Mazowieckim, a Powiatem Pułtuskim. 2. Nadrzędnym celem jest podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego oraz płynne przejście absolwenta do aktywności zawodowej. 3. Projekt jest współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 4. Działania zaplanowane w ramach projektu zgodne są z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn. §3 Zasady rekrutacji uczestników projektu 1. Rekrutacja prowadzona będzie od 1 września 2011 r. i wznawiana zgodnie z harmonogramem w Biurze Projektu, które znajduje się w Zespole Szkół im. B. Prusa w Pułtusku ul. Konopnickiej 9, Pułtusk 06-100. 2. Proces rekrutacji poprzedzony będzie informacją na Radzie Pedagogicznej, zebraniach z rodzicami, i na apelu informacyjnym dla uczniów. 3. Uczestnikiem projektu może być osoba, która z własnej inicjatywy wyraża chęć uczestnictwa w projekcie i jest uczniem Technikum wszystkich specjalności w Zespole Szkół im. B. Prusa w Pułtusku. 4. W przypadku dużej liczby chętnych pierwszeństwo w objęciu wsparciem zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu będzie miała młodzież (dziewczęta i chłopcy) z obszarów wiejskich. 5. Zostanie utworzona lista rezerwowa spośród osób, które wyraziły chęć udziału w projekcie i w trakcie rekrutacji i nie zakwalifikowały się do objęcia wsparciem. 6. Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych z listy Uczestników. 7. Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszeniowego do Projektu. Przyjmowane będą wyłącznie kompletne formularze i oświadczenia zawierające wszystkie dane w tym oświadczenie woli(podpisy) Uczestnika, a w przypadku jego niepełnoletności dodatkowo rodzica bądź opiekuna prawnego. 8. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi. 9. W przypadku zbyt małej liczby Uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania Projektu. 10. Decyzję o zakwalifikowaniu ucznia do udziału w Projekcie podejmie kadra zarządzająca Projektem. 11. Ostatecznym potwierdzeniem przystąpienia ucznia do Projektu jest podpisanie deklaracji uczestnictwa. 12. Każdy uczeń może wziąć udział w kilku rodzajach zajęć objętych Projektem. §4 Prawa i obowiązki uczestnika Projektu 1. Każdy Uczestnik ma prawo do: a) nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował b) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy c) otrzymania materiałów promocyjnych d) otrzymania pomocy dydaktycznych do zajęć e) opuszczenia max 10% godzin poszczególnych zajęć bez usprawiedliwienia, większa liczba nieobecności nieusprawiedliwionych powoduje skreślenie z listy uczestników f) nieodpłatnego przekazania materiałów dydaktycznych do biblioteki szkolnej po zakończeniu projektu 2. Uczestnik zobowiązuje się do: a) uczestnictwa w zajęciach, na które się zakwalifikował (podpis na liście obecności) b) wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych, ankiet poziomu zadowolenia c) do wyrażenia zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych na potrzeby realizacji projektu (w przypadku osób niepełnoletnich ich przedstawiciele ustawowi) d) nie sprzedawania materiałów dydaktycznych otrzymanych podczas udziału w Projekcie
§5 Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie 1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w Projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy: a) Rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Biura Projektu w terminie do 7 dni przed rozpoczęciem zajęć bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego) b) Rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego 2. W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w zajęciach lub skreślenia z listy na skutek nie wypełnienia §4 punkt 1 podpunkt e, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji.
§6 Postanowienia końcowe Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Pułtusk, dn. 16.08.2011 r. Dyrektor /-/Dorota Orłowska
|