Technikum nr 2

Kierunki kształcenia w roku szk. 2018/2019:
Technik żywienia i usług gastronomicznych - dietetyka, Technik organizacji reklamy - fotografia cyfrowa, Technik usług fryzjerskich - wizaż, Technik budownictwa - klasa patronacka firmy Budomur

Branżowa Szkoła I stopnia nr 2

Kierunki kształcenia w roku szk.  2018/2019: Fryzjer, Mechanik pojazdów samochodowych,Blacharz samochodowy, Monter sieci instalacji i urządzeń sanitarnych, Piekarz, Sprzedawca, Lakiernik, Elektryk, Murarz-tynkarz, Stolarz, Mechanik - operator pojazdów i maszyn rolniczych, Kucharz - barman (n...

  • Technikum nr 2

  • Branżowa Szkoła I stopnia nr 2

Wycieczka do Olsztyna

7 czerwca 2018 r. odbyła się wycieczka na Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie, w ramach projektu TiK w nauczaniu matematyki. Bardzo ważnym punktem programu był wykład „Matematyka w życiu codziennym”. Wykład prowadził mgr inż. Sławomir Piętka z Katedry Leśnictwa i Ekologii Lasu.

Dowiedzieliśmy się, ze matematyka w leśnictwie ma zastosowanie przy:

  • Użytkowaniu lasu
  • Urządzaniu lasu
  • Szacowaniu wartości lasu
  • Edukacji leśnej
  • Ochronie lasu
  • Ochronie przyrody
  • Hodowli lasu

Matematyka w leśnictwie ma zastosowanie przy obliczaniu miąższości (objętości) drewna i inwentaryzacji. Wykładowca przedstawił sposoby pomiaru drzew i drzewostanów, zapoznał uczniów ze sprzętem pomiarowym i metodami pomiaru wykorzystywanymi w leśnictwie. Następnie prelegent omówił wykorzystanie matematyki w życiu codziennym czyli:

  • Stężenia i procenty
  • Prawdopodobieństwo – efekt Monte Carlo, kiedy podejmujesz ryzyko twój mózg oblicza prawdopodobieństwo
  • Ocena innych osób – myślenie matematyczne vs. myślenie intuicyjne
  • Wnioskowanie statystyczne – zdolność rozumowania metodologicznego, które ma zastosowanie w psychologii społecznej

Grupa uczniów naszej szkoły uczestnicząca w zajęciach laboratoryjnych „Ziemniak w różnych odsłonach – chipsy i frytki” na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim w Olsztynie, miała okazję przekonać się o znaczeniu niektórych wielkości matematycznych oraz miar statystycznych. Umiejętność przeliczania jednostek, znajomość %, średniej arytmetycznej, ważonej, mediany modalnej, odchylenia standardowego dała możliwość właściwej analizy chemicznej i wyciągnięcia wniosków polegających na ocenie ciemnienia miąższu bulw ziemniaków surowych różnych odmian przechowywanych w różnej temperaturze i o różnej zawartości skrobi.

Podsumowaniem wycieczki było zwiedzanie olsztyńskiej „Starówki”. Przewodniczka zapewniła uczniów, że przepiękne kamieniczki Olsztyna zawdzięczmy wykorzystaniu matematyki w architekturze.

 

 

                                                                                                       Barbara Grąbczewska



Poprawiony: wtorek, 26 czerwca 2018 07:35
 
 
<<  Grudnia 2024  >>
 Pn  Wt  Śr  Cz  Pt  So  N 
        1
  2  3  4  5  6  7  8
  9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

projekty_unijne

 Szkola_bez_przemocy

  leonardo