Uczniowie Prusa wzięli udział w przygotowanej przez stypendystkę – Dagmarę Piątkowską prelekcji, połączonej z badaniem na temat: „Co nas zachęca?”, w ramach projektu „Mazowsze – stypendia dla uczniów szkół zawodowych”. Grupa badawcza miała za zadanie wybrać jeden znany, lubiany lub najatrakcyjniejszy produkt z podanej grupy. Grupy produktów zostały dobrane tak, aby stanowiły te najczęściej spożywane przez młodzież. W ramach każdej z grup produkty różniły się pomiędzy sobą marką, opakowaniem oraz oczywiście składem.

Po zestawieniu wyników badania, zostały one omówione z badanymi, przedstawione zostały im również składy każdego z produktów.

WNIOSKI Z BADANIA:

Kochamy cukier!

To najbardziej niepokojący wniosek z badania. Wybieramy słodkie płatki śniadaniowe, ciastka, batony, jogurty przeładowane cukrem.

Stawiamy na produkty nam znane i popularne.

Nie lubimy eksperymentować, najchętniej wybieramy produkty już nam znane, dobrze wypromowane i ugruntowane na rynku, o atrakcyjnych i kolorowych opakowaniach, niechętnie wybieramy nieznane marki. Na zadawane im pytanie: „czemu wybrałaś/eś ten produkt?”, często padała odpowiedź: „znana marka, dobry smak, fajna reklama, zachęcające opakowanie”, lecz większość tych produktów z „fajną reklamą” czy „zachęcającym opakowaniem”, była niezdrowa i szkodliwa dla zdrowia.

Mamy niską świadomość konsumencką.

Nieświadomość konsumencka, a raczej brak czytania składu na opakowaniach, prowadzi do częstych manipulacji producenta. Nie zawsze to, co ma napisane „Fit”, jest zdrowe i najlepsze. Duża ilość produktów zdrowszych jest mniej znana i posiada mniej zachęcające opakowanie, lecz składowo jest o wiele lepsza. Dlatego warto czytać etykiety.

Edukacja żywieniowa jest jednak potrzebna…

                                                                                                                                                            Dagmara Piątkowska

Ps. Kliknij w zdjęcie, aby obejrzeć je w całości :)

IMG_20210507_081330
IMG_20210507_081358
IMG_20210507_081558
IMG_20210507_082427
Previous Next Play Pause
1 2 3 4